Víte, v jaké kondici jsou vaše plíce? Zastavte se na měření plicního věku!

V jarních měsících se často objevují dýchací potíže, alergie nebo astma. Pokud vás trápí dušnost a dlouhotrvající kašel, může jít i o chronickou obstrukční plicní nemoc (CHOPN). Většina nemocných o svém plicním onemocnění neví, což může vést k opožděné diagnóze a následně omezeným možnostem léčby.

Prevence je základ i v případě zdraví plic

Základem pro zdravé plíce je nekouřit a nevyskytovat se v zakouřeném prostředí. Důležitý je i pravidelný pohyb a zdravá strava se spoustou ovoce a zeleniny, ale zato s minimem nasycených tuků, soli a cukru. Rozhodně také neignorujte varovné příznaky a jakékoli potíže s dýcháním.

Lékárna Poliklinika Hůrka

Co je ono "tajemné" CHOPN?

Chronická obstrukční plicní nemoc je vážné onemocnění, které je čtvrtou nejčastější příčinou úmrtí u nás i ve světě. Prvním příznakem bývá zadýchávání, které se často mylně přičítá špatné kondici. Pokud se přidává i dušnost, chronický kašel, vykašlávání a únava, může jít o toto onemocnění. CHOPN vzniká přerodem akutního zánětu na zánět chronický. Dochází k poškození plicních sklípků, které se zvětšují, dýchací cesty zužují a výsledkem je pak špatné okysličování krve, buněk, svalů a tělesných orgánů. Navazovat může i oslabení kardiovaskulárního systému nebo vznik dalších onemocnění, např. diabetu.

Zdravé plíce.

Nenechávejte zdraví náhodě a přijďte zjistit, v jaké kondici vaše plíce jsou

Chcete si být jisti, že je s vašimi plícemi vše v pořádku? Pak se zastavte k nám do Lékárny Poliklinika Hůrka na měření plicního věku. Dozvíte se mnohé o kapacitě, stáří a kondici svých plic ve srovnání s plícemi zdravého člověka. Vyšetření je vhodné pro všechny, ale obzvláště pro rizikové skupiny, k nimž se řadí osoby nad 40 let a ti, kteří přichází do styku s jemným prachem, chemikáliemi a zplodinami, bydlí u rušných ulic, jsou kuřáci, bývalí kuřáci nebo mají potíže se zadýcháváním a kašlem.

Měření trvá jen několik minut. Pro určení stáří plic slouží tzv. „jednovteřinová vitální kapacita“. Do úst vložíte jednorázový náustek a zhluboka se nadechnete. Jakmile budete cítit, že se vám do plic více vzduchu nevejde, prudce vydechnete a dále budete vydechovat alespoň po dobu 6 sekund. Pokud by vám z měření vyšel vyšší plicní věk, je vhodné upravit životosprávu, nekouřit, sportovat a zdravě jíst. Lékárník vám případně doporučí návštěvu lékaře.

Měření plicního věku nenahrazuje lékařské vyšetření a je zpoplatněno symbolickou částkou 50 Kč. Zastavte se za námi!
Najdete nás od pondělí do pátku od 8:00 do 18:00 hodin na Slunečním náměstí 2588/15 v Praze 13.

Nutné objednání předem na tel. +420 732 649 290 nebo prostřednictvím e-mailu lekarna@hurka-poliklinika.cz.

15. 5. 2024

Zdravotní pomůcky, které pomohou prožít pohodlnou dovolenou

13. 5. 2024

V Lékárně Poliklinika Hůrka můžete nově využít i homeopatickou léčbu

13. 5. 2024

Lékárna Poliklinika Hůrka chystá spoustu skvělých akcí

28. 8. 2024

Kdy je správný čas na dítě?

22. 5. 2024

Jak se dostat po porodu zpět do kondice? Máme pro vás několik tipů

21. 5. 2024

Infuzní terapie vitamínem C: Skvělý způsob, jak posílit imunitu